Strömmen Norrköping 2010-10-26


Nu var det dax att prova fisket i stan innan säsongen är över för det. Sista dagen för iår är ju på söndag och sen får man vänta till premiären.
Jag och Haag skulle fiska ihop idag. Vi drog dem första kasten strax före kl 09:00 och körde ett par timmar.
Vädret var på top. "strålande sol och kallt som fan"
Det var bara att sätta på sig brillorna och kasta lite och hoppas man lyckas lura någon.
Jag tog första fisket. En ganska liten rackare men fin som fan.
Det var en blank Havsöring som fick simma tillbaka.
Lite senare tar Haag en Havsöring i lekdräkt på ca 5kg( även den åter)
Nästan innan jag ska ge upp så kliver det på en blank liten fisk till.. Fan vad dem kämpar på..
Det var en rolig dag.

Vi pratade även med 2 polska killar som hade fiskat en veckas tid i sverige.
Det var deras sista dag som dem skulle fiska och sen skulle dem hemåt.
Dem körde på jätte små wobbler och fick rätt mycket. Men den mesta fisken var felkrokad.


Kommentarer
Postat av: haag

Va vägde din öring!!!

min gräsand vägde mest tror jag!!

2010-11-20 @ 15:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0