S:t Anna’s Pike Open Hösten 2010

Klockan ringde strax innan kl 4 på morgonen.. Var piggare än jag trodde att jag skulle va.
Satt på kaffebryggaren och packade in allt i bilen.
04:20 hämtade jag Robban så vi kunde åka och hämta båten tillsammans.. Det var fortfarande kolsvart ute.
Vid kl 5 var vi inne istan och hämtade Marcus och vi begav oss mot söderköping.
Stannade till på macken och tankade upp båten.
När vi var framme i stegeborg så gjorde vi iordning allt och väntade på att man skulle få åka iväg och fiska.
Det var rätt mycket folk även denna gång. Personligen trodde jag det skulle bli mindre folk eftersom det var tävling på glan ocskå.. Själv var jag även sugen på denna tävling.. Men tycker det är roligare och fiska gädda i skärgården.( är lite kräsen på vatten kvaliten tyvärr...) tycker det är lite roligare när man kan se beten till en viss del iaf..
Vädret var på topp och fisket var lite sämre för vissa. Först var det kraftig dimma som övergick till nästan helklart väder med kanon stilla vatten..Det var vindstilla nästan hela förmiddan och efter lunch började det krusa lite.
Kanske inte det bästa vädret för fiske men hellre det än ösregn..
Vi fick bara 4 gäddor i båten och en total längd på 188cm
största gäddan på 78 cm. inget direkt att skryta med. Synd att vi inte fick upp alla tapp.
Vinnarlaget hade 261 cm totalt. Men tycker vi hade skit kul i båten denna dag iaf..

Robban och Marcus.. lite kaffesugna på morgonkvisten..

Lite frukost hann vi med också..
kommer lite mer bilder senare på den lilla fångsten vi fick..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0