Trolling 2011-04-03

Klockan ringde 07:50 och det var dax att gå upp. Satt på lite kaffe till dagens tur och fixade iordning prylarna. Hade bestämt med marcus att han skulle komma till mig vid 08:30 och jag sotod redo att åka iväg.. Vi lastade in sakerna i min bil och drog mot garaget för att hämta båten..
Vädret var på top idag med 15 grader i luften och med varma vindar..
Hur skulle fisket bli idag och hur varmt har det blivit i vattnet var dagens fråga..??

Vattentempen hade rusat iväg till 3.3 - 3,4 c och det har gått fort..
Sist vi var ute så var det en temp på 0.9 c.. Väl framme på platsen och beten med paravaner i så var fisket igång. Vi hade en liten känsla att det skulle gå bättre idag mot gången innan. Benny ringde och var nyfiken och plötsligt smäller första fisken på och sen andra direkt efter.. Dubbelhugg till en början.. Sen tog det en stund innan nästa gädda visade sig.. Var ganska lång väntan mellan huggperioderna men det är roligt ändå.. Totalt blev det 6st gäddor i båten idag och några tapp och det måste jag säga att det var helt klart godkänt pass idag för att vara så tidigt.
Vikten var ju inte den största men alla tagna gäddor låg mellan 3-4 kg och största på 4,10kg.
Zalt var det som fungerade bäst idag, Fick min första på gummibete idag och hade ett hugg på westinjätte annars var det Zalt som var bäst idag..
Vi begav oss hemåt efter en stund när regnet hade kommit.


Nu kommer dröjer det lite tills nästa fiskepass, bla. en vecka jour och sen resa till Belgien.
Men efter det så väntas det ett Skärgårds pass på 4dagar. ( påskhelgen)..
Det finns fortfarande platser lediga i stugan om någon är sugen på att följa med men egen båt får ni stå för själva.. Skulle vara roligt om några mer kunde följa med.. För tillfälligt är vi 6 fiske tokiga grabbar med 3 båtar..kommer bli skit skoj... Hör av er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0