Abborre fiske 2011-08-13

Jag och Emelie tog en sväng till sjön för att prova lite Abborre idag.. Det blåste rätt bra och var svårfiskat. För att undvika vinden så provade vi ett nytt ställe där jag inte har fiskat så mycket förr. Det var precis helt vindstilla där vi la oss och var kanon skönt. Abborren visade sig snart och det är lika roligt varje gång. Körde med en liten relax jigg på botten med ul-spöt. Storleken på borren var varierande men dem var helt tokiga. Roligt som fan på lätta prylar.





Min flickvän som har photat lite. Väldigt snygga bilder.

Kommentarer
Postat av: Martin Wastesson

Hej,

jag har följt din blogg nästan dagligen sen i vintras då jag blev sugen på att pimpla abborre på glan. Jag tycker det är fantastisk läsning vilket har gjort mig inspirerad att fiska gös i sjön. Jag är uppvuxen vid glan och tog tag i gösfisket i år för första gången. Tidigare har jag enbart fått gädda och abborre. Första gösturen i somras bjöd på två snabba gösar på c:a 3kg vardera. Senare under sommaren har jag lyckats tjata upp en tredje. Underbart kul att fiska gös. Skulle vara kul om man fick följa med dig på ett fiskepass efter gös någon gång innan sommaren är slut. Jag bor strax bredvid viudden och har egen båt. Så om du vill ha sällskap kan du väl dra ett mail en stund innan du far ut på sjön. Det skulle vara otroligt kul att få lära sig mer om jakt efter gös.



Hälsningar

Martin

2011-08-15 @ 23:15:29
Postat av: jonas

roligt att någon följer min blogg. Har den senaste tiden fått lite mer läsare på sidan och tycker det är skoj. Klart att du får följa med på ett gös pass om du vill. Fiske tillfällena är lite olkia och vädret spelar en stor roll i det hela. Och offtast brukar passen bli ganska så sent på kvällen och in på natten.

Men jag ör av mig.. mvh jonas

2011-08-16 @ 11:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0