Fiske 2011-08-11

Sitter nu i soffan och tänkte skriva lite om torsdagens fiske. Har ätit lite gott och dricker öl nu för tillfället och tänker..ÄNTLIGEN FREDAG.. fy fan vad skönt.
Kom hem efter jobbet och såg att det var skit lugnt på sjön. Ringde Rickard då vi hade pratat om fiske tidigare i veckan. Han släppte sina verktyg hemma direkt för att följa med. Vi träffades nere vid rampen och han stod där reda med båten. Jag hade tänkt att vi skulle prova lite Abborre idag. Det var rätt mycket aktivitet vid ytan men ganska segt fiske.. Det blev lite Abborrar var iaf trots fisket var trögt. Annars var det ganska skönt ute på sjön tills det började blåsa upp..Fan vad besviken man kan bli ibland när Moder natur ändrar vädret hela tiden.. Det började blåsa upp som FAN och vi begav oss utåt för att prova lite gös. Ankaret höll knappt kvar båten och då blåser det lite kan ja lova.. Blev riktigt svår fiskat och det blev tyngre jigghuvud men det gick knappt ändå.. Trots detta så lurar jag på 2 gös iaf. Till slut ger vi fan i detta för idag och hoppas på bättre tur nästa gång.

Jag (några borrar + 2 gös)
Rickard (några borrrar)
Fin ryggfena på gös i mörkret.

Nu när det är helg tänkte jag att det skulle bli lite fiske. Har inte kollat nåt väder än men det kommer säkert bli bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0