Gösfiske 2011-08-15 (vilket fiske)

Vädret var lite ostabilt och jag passade på att fixa lite med bilen. Haag ringde och frågade om vi skulle ut men jag var ganska så osäker pga. av vädret. Jag fixade iordning bilen och bestämde mig för fiske. Haag kom ut med full fart och jag slängde i mig lite mat. Tiden sprang iväg och när båten var hämtad och allt iordning så var klockan redan 21:30. Ikväll var det ganska så varmt och skönt i luften. Det var ganska så svag vind och en vatten temp på 19.6 grader. Vi trodde att det skulle bli en bra kväll pga av bra förhållanden. Den första timmen var det jävligt trögt och inte en enda kontakt. Men lite senare börjar det hugga och fisken sitter. Det blev inte så jätte mörkt ute i natt pga av att månen lyste upp över sjön. Så det var ganska så behagligt ute. Ögonen vänjer sig ganska så snabbt. Det blev fisk för oss båda ikväll och storleken var ganska smått med några större. Helt plötsligt smäller det på nåt större för mig och känner att det är en stor fisk. Den gungar på och fisken gör årets rusningar.. Fy fan va skönt och få på lite stor fisk tänker jag. Det är så grymt skoj att drilla stor fisk och när man lyckas landa fisken efter en lång drillning så är man lika skakis i bena varje gång. Den känslan är så sjukt rolig och är svår att beskriva med ord. Lyckades även denna gång att landa en fin gös och efter vägning, Mättning så får den simma tillbaka. Vågen stannar på 6,64kg och fiskens längd på hela 91cm och väldigt fin kondition.
Det blev ganska så sent inatt och jag var hemma runt 02:30..  Det var ett grymt roligt fiske pass och såna här pass glömmer man aldrig. Nu är det den andra stora gösen på ganska kort tid som jag får så här sent på året.. Stora gösen tog på en Relax 4L med 20gram huvud.. Färg den bästa....


Jag 6 Gös
Haag 2 Gös + en liten,liten borre




Kommentarer
Postat av: Jensa

Grattis :D

Vilket djup kör ni på?

Är det på vertikal eller vanligt jiggfiske ni kör?

Mvh jensa

2011-08-17 @ 22:54:56
Postat av: Peter ak KingFisher

Vilka fiskar du bänder upp...!



Grattis

2011-08-18 @ 17:48:35
Postat av: jonas

Det har blivit lite fina fiskar..när vi fiskar sent så kör vi 6 till 4 meter då fisken jagar efter betesfisk.

Jobbar ju dagtid och då får man vara ute lite senare. jag tänkte faktiskt klämma in lite pass tidigare på dagen snart. Blir nog på lördag och måndag,tisdag. Vi kör oftast vanligt jigg fiske upp ankrat men även vertikalt när vinden tillåter.

2011-08-18 @ 22:33:51
Postat av: Jensa

Tack för svar :D

2011-08-22 @ 19:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0