Trolling 2011-12-26


Sitter nu vid datorn och dax att skriva om dagens fiske. Det är den 26 december och klockan snart 21:00 och det är nästan 10 grader varmt ute.. Man kan ju knappt tro att det är vinter...lr? Det är riktigt sjukt. Förra året hade det redan varit vinter i 2 månader.. Men i dag har vi tagit ett trollingpass.. Benny var sugen på att följa med så han var oss mig vid kl 8 imorse. Det har blåst som fan nu inatt och vinden höll i fortfarande ganska bra.. Det gjorde att fisket blev ganska svårt idag. Men vi lyckades få upp 7 gäddor i båten och Benny hade ett tapp. Vatten tempen var på 2,1 grader och gäddorna står och trycker rätt bra.. Men tycker det var ett lyckat pass eftersom vi bara vara ute 3.5 timme totalt. Det som leverade idag var Westin jätte, Färgen papegoj... Väldigt het idag för mig... Nästa pass blir nog nu på fredag.. Om det inte blir något fiske på fredag så kommer jag att släppa årsberättelsen tidigare.. Men jag lovar att den blir bra..


Riktigt svårt fiske i mellanåt när blåsten kommer åt båten... Men det har varit skit skoj idag..

Kommentarer
Postat av: Benny

Tänk om vi kunde få njutväder något pass, vad fisk vi skulle dra =)Det var kul trots vinden, lite mer spöböj denna gång ialf.

2011-12-27 @ 20:23:50
Postat av: jonas

Det är alltid skoj att fiska tillsammans. Men ofta när man är ute så vinner moder natur med sina bra väder..

2011-12-27 @ 22:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0