Drömfiske 2011-07-09

Jag och Benny var nere på eftermiddan och fixade lite i ljusfors. Vi satt ditt den nya lådan för rampavgift.. Kan inte förstå att man ska själa en sådan. Den töms dagligen och kan inte finnas mer en någon tjuga i... Då pratade vi om att vi skulle ut och fiska på kvällen. Vi tänkte att vi skulle ut runt kl 6 hugget... Fick mess från "Abborre legenden" Benny om att han ville åka ut lite tidigare än då.. Benny lägger ner hela sin själ på Pimpel på vintern och tävlar så fort isen bär..
Vi träffades där nere vid halv 6 och benny hade båten redo då vi skulle prova den gamla proppellern på klubbbåten.
Båten gick bra som fan och vi tog fart mot fina Abborre vatten.. Det var strålande solsken ute och vindstilla och helt underbart på sjön.."Nu drar vi lite Abborre" Det smällde på direkt och det blev mängder. Storleken var blandad men mycket grov Borre. Det blev även en och annan Gädda i mellanåt.
Vi körde med UL-spön och spinnare och small verkligen HELA tiden.... Största Abborren blir för mig på 650gram och benny drar en gädda på 3,7 och även stora Abborrar.
Det blev ca:80 Abborrar och 5 Gäddor på den platsen. Det var vrål varmt så vi stod och gassa och njöt i solkenet..

Nu hade klockan slagit ca 21:30 och vi skulle åka utåt för att puncha lite gös När vi kom till Första platsen så var det segt.. Benny drog en fin Abborre på platsen och en liten gös.. Det här håller inte och Gösdräparen slänger på en ny jigg och vi byter plats.. När vi kommer till den nya platsen känns det mer lovande..Lite hugg och sen smäller det på.. Yes... Nu är gös fisket på gång igen. Även jag tar en gädda på 3,7kg lite sernare..och en fin Gös på 3,7kg. På den här platsen blir det totalt 9 gös och 2 Gäddor. Egentligen la vi inte så mycket tid på gösen då vi åkte hemmåt vid midnatt.
Det här fiskepasset var verkligen skit skoj

Totalt under dagen fick vi 80 Abborrar, 10 Gös och 7 Gäddor
2 inbitna sportfiskare som visar hur man ska jobba...
Tack benny för ett skit skoj pass.