Gösfiske 2011-06-04


Härlig dag och det rycker i gös tarmen. Har varit kanon varmt i dag med strålande solsken och då blir man lite sugen. Jag och Ante bestämde att vi skulle ut ikväll. Jag hämtade upp honom strax efter kl 6 och efter det hämtade vi båten.. När vi väl kom ut så drog Ante en fin gös ganska snabbt. Blev 2 gös ganska tidigt på kvällen annars ganska trögt. Tempen i vattnet låg på 18,5 grader och det var nästan helt vindstilla med lite krusning i mellanåt.
Lite senare släpper fisket lite och det kommer igång. Blev totalt 14 Gös och 2 gäddor för kvällen. Största gösen tog jag på 3,6+ kg. Ante tar en över 3kg också. Strax efter klockan slagit midnatt gav vi upp pga av vädret. Det började blåsa som fan och vi begav oss hemåt.

Jag 7 gös
Ante 7 gös + 2 gäddor






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0