Gösfiske 2011-05-11



Vi bestämde att vi skulle ta ett jigg pass. Jag, Marcus och Haag i min båt och Forsa åkte med Matte..
När vi kom fram till stället så fick matte ett par snabba gösar och det hördes över hela sjön..medans vårat ankare lossnade hela tiden och vi fick ingen gös.. Vi forsatte fiska och Haag klipper på ett par st medans det går lite trögare för oss och helt plötsligt blev det tyst i Mattes båt..
Haags fina under kvällen väger 6.2kg och fångades på film.
vinden började avta mer och det blev lite varmare igen. Det enda som hände för mig denna kväll var någon kort drillning och några hugg. Detsamma var det för Marcus men när vi hade bytt ställe så klipper det på en fin fisk för Marcus och det visar sig vara ett PB för honom. 4.4kg.
5gös totalt i min båt och Matte fick en fin gös i sin båt på 7.1kg
Nu blir nästa fiske pass på söndag...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0