skärgården 2011-10-15


Nu var det dax att åka en sväng till skärgården. Jag och Forsa tog med tejejerna på en tur för att fiska lite gädda. Vi åkte strax efter kl 8 och hämtade båten. Vi traila i båten vid ca 09:30 och då var det dax att bege oss utåt. Det var riktigt kallt när vi åkte hemifrån men väl framme så hade solen värmt på lite. Det var strålande solsken idag och nästan vindstilla. Inte det bästa fiske vädret men det blir ju riktigt skönt ute på vattnet iaf.
Vatten tempen pendlade mellean 6,5-9 grader beroende på vilken vik man var i. Åter till fisket så var det inget direkt dröm fiske idag. Jag var den enda som hade kontakt med gädda och det blev 5st för mig. Riktigt synd att inte forsa fick någon. Jag hade även något tapp. Men fisket var inte så intensivt idag då vi bland annat fick gå i land för att tjejerna skulle kissa... Då passade jag på att ta en natur skit samtidigt.. Men det var en riktigt lyckad dag med tjejerna och det var skit trevligt.


Riktigt varmt och skönt i höst solen..


Roligt för Emelie att följa med och ta lite bilder..Det tycker jag är bra.
Jag och Wigge har pratat om att vi ska börja fiska på lite annat vatten för att försöka få lite grov gädda.
Visst är fisket i skärgården jävligt skoj. Klart och bra vatten och man kan följa betet med synen hela vägen och se när gäddan hugger. Det fisket tycker jag slår det mesta. Men just storleken är inte det lättaste att få och det är någan enstaka som sticker ut i från mängden. 8,5kg är det största för mig i skärgården och det är ett par år sen. Sen har det bara gått nerför. Antalet är ju många men dem stora är lite svårare att få kontakt med.
I fredags kväll pratade Jag och Wigge om att vi ska börja köra lite mer trolling där detta är tillåtet. Båda vi har ju 2 bra båtar för detta och jag kan säga redan nu att vi kommer lägga lite tid på detta och ska ta ett pass redan nästa helg. Wigge har kollat och spanat mycket på nätet efter bra vatten och jag tror detta kommer ge resultat.
Jag återkommer med detta senare.

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Tack så mycket!

Tyvärr har det knappt blivit något fiske alls på nästan två månader så blogguppdateringarna har fått lida.



Snart börjar vi jaga Lake och det lär nog bli några halvhjärtade försök på abborre, gädda och Gös med under hösten.



Din blogg ser bra ut också, riktigt fina foton.

2011-10-16 @ 16:36:32
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0