Trolling 2011-10-30


Idag blev det dax för dag 2 för trolling denna helg. Jag och Marcus skulle köra idag igen. Marcus kom och hämta mig strax innan kl. 06 för att sen hämta båten. Vi skulle även möta upp Robban och Benny för dem skulle med idag med egen båt. Vi stanade till på macken för att handla lite. Såklart hade belysningen sklocknat på ena sidan på min trailer.. Jag kollade en snabbis på detta men fick inte igång det. Får ta och fixa det i veckan när man har lite mer tid..Nu ska vi ju snart fiska... Väl framme så trailade Robban i först och sen var det dags för oss. Idag var vädret på topp för fiske. Lite mer vind och mulet. Som tur var så kom det bara några droppar på oss. Det är ju rätt skönt att slippa regnet på sjön.
Fisket var varierande idag och långt mellan huggen. Tycker det gick bra för oss iaf trots att det inte blev några mängder. Robban och Benny avbröt fisket lite tidigare för det gick ju inte kanoners för dem..
Vi fortsatte ett tag till och fick upp totalt 8 st i båten och en jävla massa tapp.. Man blev skogs tokig i mellanåt när dem inte satt kvar.. Ett tapp precis bakom båten på 5-6kg. Största fisken för oss idag tagen av Marcus 7,45 kg.
Det var en riktigt lärorik och rolig dag. Lyckades även få in en wobbler i proppellern idag och lite lina. Men det löste sig till slut. Var ganska snabb på att stänga av motorn. Tiltade upp motorn för att sen ta bort lite lina och wobblern. Även nytt Pb för Marcus idag(7,45kg)
När vi precis hade trailat upp båten för dagen så kom regnet..



Robban och Benny i full fart för att hitta fisk..


Var tvungen och ta en bild på rampen som jag skrev om igår.
Jag har vinschat upp och ner båtar på många olika ställen i sverige.
Har lagt ner mycket fisketid i mina dagar och provat många ramper...Men just denna ramp tar nog hem priset.
Nu blir det snart att beställa lite mat och ha lite trevligt med min underbara flickvän ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0