skärgården 2012-04-07


Ingen rolig syn när man ska åka och fiska


Nu var det dax för första turen till skärgården för iår. Det var egentligen tänkt att vi skulle åka på fredagen men vi skippa det pga av jätte dåligt väder. Idag skulle jag göra ett nytt försök med Ante och vi skulle bege oss mot skärgården för att fiska lite gädda. Jag hämtade upp Ante strax efter kl 07:30 och vi begav oss mot garaget för att göra iordning båten för dagen. När man är framme vid båten och det är snö ute så kan man ju undra man man håller på med.... Vi stanade upp i söderköping för att tanka och längre ner på E22 så var vädret skit dåligt. Det hade kommit rätt mycket snö under natten och vägen var katastrof att köra på..  Det var skit halt.. Speciellt när man har sommar däck på bilen och båt trailern.. Man satt ganska spänt i mellanåt eftersom det var så jävla halt..





Väl framme efter en lång tid så traila vi i båten och nu var vi fiske sugna.. Fisket började väldigt trögt och vi letade nya platser. Efter en stund fick vi lite fisk och fisken stod väldigt samlat.. Kallt som fan i vattnet.. Vatten tempen låg på ca 3-3,5 grader. För dagen blev det iaf 12 gäddor upp i båten och en massor av tapp. Tycker det var ett godkänd pass och hyfsad medelvikt på all fisk idag.. Jag fick största på 4kg medans Ante drog någon mer slips än mig.. Var en riktigt skoj dag fast det blåste rätt mycket och gjorde det svår fiskat för dagen.



Kallt som fan...Brrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0