Gösfiske 2012-05-12



Var det dax för lite gös fiske igen. Jag och Marcus hade planerat ett pass ihop idag. Vi skulle åka ut lite senare idag hade vi bestämt eftersom vi båda hade lite annat att göra först. Under dagen har det varit skit väder men blev bättre under eftermiddagen. Marcus kom hem till mig vid ca: 17 och vi lastade in allt i bilen för att sen hämta båten.
Vi började med lite vertikalt som var ganska trögt. Vi hade lite kontaker och jag tappar en fin. Efter en stund kliver det på en stadig gös på 5.5kg.. Riktigt skoj. Marcus lyckades även få en Gädda som klipper på rätt bra. Vi byter plats och ankrar upp för lite jigg fiske. Börjar med en smörgås och lite kaffe.. Sen börjar det smälla i spöna.. Marcus får en fin gös på 4,7kg och blir Pb för honom. Jag lyckades få några fler på denna plats och medelvikten var fin ikväll. Vi hade kanon fiske i måndags och ikväll var det väl inte sämre.. Jag plockar 4 ganska fina gösar på denna plats och Marcus Tappar en riktigt fin efter en lång och hård drillning. Den som han tappade var enorm kan jag lova..

Jag 5 Gös ( 6kg, 5,5kg , 5kg 4,7kg och en mindre på dryga kg..)

Marcus 1Gös(4,7kg) + 1Gädda

Har varit en kanon kväll med mycket kontakter och tapp men vi lyckades få 7 fisk upp ibåten ikväll
All fisk gick tillbaka.




Ganska så bra start för mig iår.. En så länge en på 6,3 och 2 på 6kg. Ett par st över 5.. Skoj fiske detta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0