Gösfiske 2012-05-20

2012-05-20 jag gädda 2gös 1gädda
matte 1 gös 2 gäddor
robban en gös
vi avbryter fisket tidigt
Var det dax att prova fisket igen. Matte frågade om vi skulle ut ikväll och prova gös. Robban blev också sugen och följde med oss. Jag hämtade upp Matte när jag var klar för att sen bege oss mot garaget och hämta Mattes båt..
Det var dags att blöta hans båt lite ;) Vi hade allt klart och väntade på Robban vid bryggan. Innan vi skulle åka ut fick Matte lite problem med kylningen till motorn och det visade sig vara igentäppt i munstycket. Efter en stund kom vi iväg ut för att prova fisket. Var ganska trögt ikväll men vi fick lite fisk upp i båten iaf. Vi åkte hem ganska tidigt eftersom det blåste en del och gjorde fisket svårare. På väg hem så strulade Mattes båt igen.. Nu var det en tänd kabel.. Nu är det dags för service Gosse....

Jag 2 Gös + 1 Gädda
Matte 1 Gös + 2 Gäddor
Robban 1 Gös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0