Gösfiske 2012-05-23


Jag var lite sugen på fiske ikväll och jag ringde Benny för att kolla av läget lite. Benny var också sugen och vi bestämde för att ta ett litet pass till kvällen. Jag var lite sen eftersom jag hade hållt på med bilen efter jobbet. Men direkt när jag kom hem så packade jag prylarna för att sen hämta båten. Benny mötte upp mig vid rampen för att vi skulle komma ut så fort som möjligt. Det värsta var att jag hade tagit med mig fel maskin till båten och hade plottern kvar hemma. Men jag tog Bennys bil hem och jag var tillbaka efter 10min. Det kan bli lite tokigt när man blir stressad. Sen var vi redo..
Det blåste mer än vi trodde och när vi kom fram så tog inte ankaret som det skulle.. Men då säger Benny..."Jag har en på" Efter en lång drillning visar det sig vara en gädda på 9,5kg.. En riktigt fin Bonus gädda.

Benny lyckades även fånga 3 gös medans jag hade det riktigt trögt ikväll. Jag hade endast massor av tapp men till slut lyckas jag landa en liten gös.


Benny 3gös + 1 Gädda
Jag 1 gös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0