Gösfiske 2014-07-10



Mycket vind idag och jag trodde inte det skulle bli något fiske. Rickard hörde av sig och var sugen ändå. Rickard hämtade upp mig med hans båt. När vi kom ut så var vinden värre än vi trodde men vi skulle försöka att fiska ändå.
Var dåligt med fisk upp i båten idag också men rätt mycket kontaker. Vi fick en varsin liten gös och mot slutet fick jag ett krafrigare hugg.  När det känns att det är lite tyngd i spöt så blir det roligare direkt. Trodde inte fisken var så stor till en början men visade sig vara 86cm lång och väga blyga 6kg;)
Största gösen för mig iår faktiskt och det känns bra. Alltid skoj och få lite storlek på kast jiggning.
Ett bra avslut på denna kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0