Trolliing 2014-10-04

 
Klockan ringde rätt tidigt och det var dax att gå upp. Det var bara att stiga upp trots att man var jävligt trött. Packade ner maten och sen ett skapligt toa besök innan dagens fiske..Inväntade Benny som skulle komma till kl. 06. Vi åkte från mig strax efter och tankade upp båten. Sen begav vi oss mot vattnet och var redo.
Kalas bra väder idag men det var lite för lite vind för min smak bara.
Var som en spegel på sjön och det kan ju göra att fisken blir lite skygg.
Jag fick första hugget precis efter kl.8 men den fastnade inte.
Sen började det smälla på Bennys sida hela tiden.
Jag fick min första gädda idag vid 11:30 medans Benny hade fått 7-8st. Under den tiden har man ju provat det mesta i betes hinken och undrar vad man gör för fel. Men så kan det ju vara ibland i trollingfisket. Men efter lunch vänder det för mig och jag kommer i kapp med antal. Vi får ett riktigt bra fiske med dubbel hugg och många tappade. 27 gäddor landar vi och säkert 10 tapp på drillning.
14 gäddor till Benny och 13 gäddor till mig. Det var en bra sniit vikt på fisken idag trots att vi inte lurade upp något riktigt monster. Dem flesta låg mellan 5 till 3.5 kg
Nu börjar trolling fisket komma i gång med 13 grader i vattnet
Har varit en riktigt skoj dag och idag är man lite trött i kroppen efter allt jobb i båten:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0